Riktigt julstämning

Klockan sex kommer min lillebror in i mitt rum, "Vickan, kan vi inte öppna julklapparna?". Han har gjort så varje jul så länge jag kan komma ihåg. Han har med sig sin julstrumpa och adventskalenderpresent, han kryper ner i min säng, vi måste öppna paketen precis samtidigt.
När vi öppnat dem, springer vi in till mamma och pappa och lägger oss med Rex i deras säng. Det är jul för mig! :)
Efter att vi legat hela familjen i deras säng, dukar pappa upp en stor frukost i vardagsrummet, tänder brasan och har julmusik svagt på. Nu är det lite fri-tid innan vi ska ut och gå en liten sväng hela familjen
Klockan tolv ska vi åka till mormor och äta julbord; vi stannar där till fyra, när vi åker hem till oss och äter det sista julbordet. Åtta ikväll kommer tomten!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0